Musíme to rozhýbat, říká šéf maratonu o závodech i o celé české společnosti

24. května 2021

RunCzech

Přišel na rok a čtvrt o veškeré hromadné závody. Nesložil ruce do klína a začal vymýšlet novinky. Tu největší předvede v neděli 30. května – týmový maratonský závod. Promotér Carlo Capalbo chce do dálkových běhů přinést atraktivní prvky a nové hodnoty. Rozhýbat podle něj ovšem nepotřebují jen maratony, ale také široká veřejnost.

Všechny masové běhy od loňského jara jste museli zrušit. Jak velké množství běžců by se těch závodů dohromady zúčastnilo?

V roce 2019 se na území Česka zúčastnilo našich závodů přes 101 tisíc běžkyň a běžců. Loni samozřejmě žádný, letos to bude první stovka nebo o něco více při pražském maratonu, který ale bude jen pro elitní závodníky.

Dá se zhruba odhadnout, o jaké příjmy už jste během pandemie přišli na startovném?

V roce 2019 jsme měli celkový obrat naší skupiny zhruba 220 milionů korun, čtyřicet procent z toho tvořilo startovné. V roce 2020 jsme do března ještě za startovné nějaké peníze utržili a toto startovné využijí běžci letos, až se, doufejme, budou závody konat. Ale těm zase, pochopitelně, neprodáme už žádné startovné letos.

Z čeho jste pokryli tak výrazný výpadek příjmu?

Zhruba třetinu představovaly různé vládní programy pomoci, třetinu úspory na všem možném a třetinu jsme pokryli z rezerv, které jsme měli z minulých let.

Jak je to se sponzory a partnery, když se nemohou konat závody? Zůstali s vámi?

Se sponzory a partnery máme velmi blízké vztahy. Jsou to často firmy, které s námi pracují už pětadvacet let. Své příspěvky při nekonání závodů pochopitelně omezili, ale zůstali s námi.

Takže se dá říct, že bylo štěstí, jak dlouhodobá máte partnerství?

Za pětadvacet let se vytvořilo něco jako rodina. Sponzoři jsou s námi tak dlouho proto, že se snažíme pořád inovovat a nacházet pro ně nové a zajímavé příležitosti. A také máme velký zásah, sto tisíc lidí ročně s námi běhá, ale čtyři sta tisíc jich projde našimi akcemi – přijdou fandit, navštíví naše akce „running expo“ před jednotlivými závody, přijdou na rodinné běhy a podobně. To už je velmi slušný zásah.

Co jste během pandemie sponzorům nabídli?

Podpořte Reportér sdílením článku