Hry v Tokiu se musí obejít bez českého piva

27. července 2021

Zuzana Dudová

Prazdroj

Omezený režim tokijské olympiády má dopad i na Plzeňský Prazdroj, který je dlouhodobým partnerem Českého olympijského týmu. Český dům, tradiční místo setkávání sportovců s fanoušky i sponzory, v Japonsku z bezpečnostních důvodů není otevřený, a na olympiádu tak neodletělo ani české pivo. „Nebudeme mít na místě ani výčep, ani nejlepší výčepní ze soutěží Pilsner Urquell Master Bartender,“ říká Zuzana Dudová, senior brand manažerka Pilsner Urquell ve společnosti Plzeňský Prazdroj.

Prazdroj je partnerem Českého olympijského týmu už od roku 2001. V čem vaše partnerství spočívá?

Jsme partnerem celoročních akcí, různých vyhlášení cen pro sportovce, uvedení do Síně slávy, setkání sportovců. Když jsou olympijské hry, je to intenzivnější, jsme především oficiální pivo v Českém domě v dané zemi, což je pro nás velmi prestižní záležitost. K tomu máme možnost spolupracovat po celý rok se sportovci v rámci našich kampaní. Výjimkou jsou akce pro mládež, které také Český olympijský výbor dělá. Z nich jsme vyloučeni, na nich se nikde nezmiňuje naše logo ani partnerství.

Olympijské hry se měly konat už loni, ale kvůli koronavirové pandemii byly o rok odsunuty. A i nad těmi letošními visel velký otazník. Co pro vás znamenalo posunutí o rok?

Pro naše partnerství víceméně nic. Co se týče našeho marketingu, měli jsme připravenou velkou kampaň a komunikaci spojenou s olympijskými hrami. Uvedli jsme tehdy na trh spot s Emilem Zátopkem jakožto českou ikonou a slavným sportovcem. Nakonec jsme ho uvedli i bez olympijských her, protože věříme, že jeho cesta je relevantní, ať už se olympiáda koná, anebo ne. Zrušili jsme kampaň v rámci obchodů, nepřinášeli jsme žádné speciální balíčky pro zákazníky. Původní plán ale naplno realizujeme letos.

Museli jste původní plán nějak upravovat?

Tento rok jsme se rozhodli se spotem o Emilu Zátopkovi nepokračovat, ale v rámci konzistence jsme upravili současnou imageovou reklamu, kterou máme s Martinou Navrátilovou, naší výčepní. Do spotu jsme obsadili Barboru Špotákovou, protože je to česká hvězda, kterou prostě ve spotu chceme mít.

Posun olympijských her o rok, přepracování reklamních kampaní, spotů, to vše vás muselo stát peníze navíc?

Byly to dodatečné náklady. Ale je to komunikační kampaň, proto to nevyhodnocujeme tak, že bychom s tím měli extrémně další náklady.

Olympijské hry sice začaly, ale konají se bez diváků, z velké části i bez těch domácích. Jaký to má na vás dopad?

Omezení fanoušků na místě na nás reálně nemá vliv, to spíš na sportovce, kteří mají podávat výkon bez podpory fanoušků. Předpokládáme, že ani za normálních okolností by příliš mnoho lidí z Česka do Japonska necestovalo, jen ti největší fanoušci. Měli jsme nicméně v plánu využít Český dům. Fakt, že zůstal z bezpečnostních důvodů uzavřený, je pro nás asi ten největší zásah. Tím pádem nemáme na místě výčep a do Japonska neodcestovali ani naši nejlepší výčepní ze soutěží Pilsner Urquell Master Bartender. Kolegové z mezinárodního týmu plánovali dělat aktivity v japonských hospodách, kde je naše pivo normálně distribuované. Ale v rámci současné situace od nich nakonec taky upustili.

V Japonsku hospody nefungují?

Podpořte Reportér sdílením článku